Szkoła Podstawowa im. Orła Białego w Wiślince

Piątek, 2024-03-29

Imieniny: Marka, Wiktoryny

Wycieczka do Warszawy

6 czerwca 2016 r.  rozpoczęła się nasza czterodniowa wycieczka do Warszawy, Krakowa  i Wieliczki. Na początku zwiedzaliśmy stary cmentarz na Powązkach. Zobaczyliśmy między innymi groby Leopolda Staffa, Władysława Reymonta, Czesława Niemena, Marii Kownackiej, rodziców Fryderyka Chopina, rodziny Skarbków.

Wjechaliśmy na taras widokowy na 30 piętrze Pałacu Kultury i Nauki, skąd widzieliśmy panoramę stolicy. Mieliśmy też okazję podziwiać widoki z ogrodów na dachu Biblioteki Uniwersytetu Warszawskiego. Spacerowaliśmy po Starym Mieście.

Przejechaliśmy się również warszawskim metrem. Odwiedziliśmy piękne Łazienki Królewskie, w których spotkaliśmy pawie i wiewiórki. Świetnie bawiliśmy się w Centrum Nauki Kopernika.

Później pojechaliśmy do Ojcowskiego Parku Narodowego. Zachwyciła nas Maczuga Herkulesa, Zamek w Pieskowej Skale i ruiny zamku w Ojcowie. Wędrowaliśmy Doliną Prądnika. Odwiedziliśmy Grotę Łokietka.

Następnie pojechaliśmy do Krakowa. Usłyszeliśmy hejnał grany z wieży  Kościoła Mariackiego, zwiedziliśmy kościół z jego przepięknym ołtarzem wyrzeźbionym przez Wita Stwosza. Spacerowaliśmy po krakowskiej starówce.

Kolejnym celem naszej wędrówki był Wawel. Zobaczyliśmy groby naszych królów w Katedrze na Wawelu. Wspinaliśmy się na wieżę, aby dotknąć serca Dzwonu Zygmunta. Później byliśmy w dzielnicy żydowskiej na krakowskim Kazimierzu. Widzieliśmy synagogi i cmentarz żydowski.

W Wieliczce zachwyciły nas słone korytarze, piękne rzeźby i niezwykłe sale. Duże wrażenie zrobiła na nas kaplica św. Kingi. W naszej pamięci na długo pozostanie smak soli.

Wycieczka bardzo nam się podobała. Pozostały nam niezapomniane wrażenia, zdjęcia i pamiątki. Nie możemy się doczekać kolejnego wyjazdu w przyszłym roku.